کد خبر : 176178 دسته : اجتماعی و فرهنگی
تاریخ انتشار : Jul 13 2019 9:30PM - 1398/04/22
0 نفر 0 نفر

شهردار شهرضا:

مردم، بزرگترین سرمایه شهرداری هستند

سیناخبر-شهردار شهرضا گفت: بزرگترین سرمایه ما مردم هستند و وظیفه مااست که با شفاف سازی و قانون مداری در مردم اعتمادآفرینی کنیم و آرامش را برای همه شهروندان فراهم کنید.

مردم، بزرگترین سرمایه شهرداری  هستند

به گزارش سیناخبر صبح شنبه ساعت 9 و نیم طبق وعده قبلی در شهرداری حاضر شدم تردد مردم و کارمندان شهرداری و پاسخگویی به شهروندان فضایی فعال و پویا را در شهرداری به نمایش گذاشته بود.

از این فضا هر فردی انژری می گرفت. ساعت 10بود که آقای شهردار با وجود تمام مشغله های کاریشان مرا برای انجام مصاحبه پذیرفتند.

از افرادی که پشت در اتاق آقای شهردار منتظر بودند می شد فهمید که مراجعه کنندگان زیادی برای امور مختلف منتظرند.

مصاحبه شروع شد....

لطفا خودتان را معرفی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده حبیب قاسمی متولد 1354 درکازرون و دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس حسابداری ، فوق لیسانس برنامه ریزی شهری و دانشجوی دکتری جغرافیا وبرنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد زاهدان هستم.

نگاه شما به وضعیت شهری شهرضا در حال حاضر چیست؟

یک شهر را می توان از زوایا و نگاه های مختلف تفسیر و تعبیر کرد مانند بعد اقتصاد شهری ،اجتماعی ،بعد شهرسازی و درآمدی ، کالبدی و الی آخر.

شهرضا به موازات عمر بابرکت شهری رشد موزون و سالم وبهینه نداشته ، از لحاظ سرانه درآمدی از میانگین استانی خیلی  پایین تر است و از لحاظ کالبد شهری برکسی پوشیده نیست  که رعایت ضوابط و مقررات به آن صورت که باید باشد،  انجام نشده ولی این نباید باعث شود که زحمات گذشتگان ، شهرداران و شوراهای اسلامی وهمکاران مان در شهرداری چه در گذشته و چه حال را نادیده بگیریم .

شهر خوب را شهروند خوب میسازد؛ اگر شهروندان در همراهی با شهرداری همت بیشتری داشته باشند و حمایت کنند قطعا  شهر رشد بهتری خواهد داشت و به طور مثال بازار سرپوشیده با قدمت بیش از 700سال ، اکنون نباید به خرابه ای تبدیل شده باشد.

همچنین به نشر می رسد حلقه اتصال بین مردم و مسئولان ،مدیر شهر و شهروندان ، مدیر شهر و ادارات سطح شهر و کسبه و مدیر شهر حلقه بهینه ای نبوده است.

ایام نوروز امسال شرایط نسبتا بحرانی را به همت و تعامل مسئولان در شهرستان پشت سر گذاشتیم، مشارکت شهرداری شهرضا در این شرایط بحرانی با سایر دستگاه ها به چه صورت بود؟

هرچند بارش های فروردین ماه امسال حوادث ناگواری را در سطح کشور و استان های دیگر رقم زد ولی به لطف خدا این بارش ها برای ما نعمت 100درصد بود و به گفته متخصصان درصدی از سفره های زیرزمینی شهر را غنی کرد.

و اما در خصوص مدیریت بحران شهرداری بخش خدمات شهر و نگهداری را به بخش خصوصی واگذار کرده و این شرکت ملزم بوده که دستگاه های موردنیاز اعم از پمپ های مکنده ،پمپ های پرتاب گر آب و تانکر را در اختیار شهرداری و مدیریت بحران شهرستان قراردهد که انصافا کوتاهی نکردند .

دریک شب بنا به گزارشی که ارائه شد 17 تانکرو 6دستگاه پمپ علاوه بر  از پمپ های موجود در شهرداری از بخش خصوصی اجاره کردیم و در اختیار گرفتیم تا توانستیم از آبگرفتگی که قطعا سبب خسارت هایی به شهروندان عزیز می شد ، جلوگیری کنیم.

بخش عظیمی از شهر، یعنی نزدیک به یک هزار و 98 هکتار از 2هزار و 400هکتار مساحت کل را بافت قدیمی و ناکارآمد تشکیل می دهد که غالبا این بافت در سطح پایین تری از سایر نقاط قرار دارد و لذا دچار آبگرفتگی می شود که اگر این مدیریت خوب همکاران و زحمات بسیج،هلال احمر و همکاری سایر دستگاه ها که  در راس آن آقای فرماندار و معاونان محترمشان نبود، بیرون آمدن از این بحران میسر نبود.

فرمانداری به موقع جلسات مدیریت بحران را تشکیل داده و با همراهی و همکاری الحمدالله از این بحران بیرون آمدیم.

در خصوص اقدام پسندیده شهرداری و شورای شهرشهرضا در کمک به هموطنان درمناطق سیل زده بفرمایید.

حادثه ای که رخ داد به تعبیربنده دومین بحران طبیعی بود که واقعا بی سابقه و ویرانگر بود اما باتوجه به نوع دوستی وانسان دوستی هموطنان عزیز در سراسر ایران ، این فاجعه عظیم تبدیل به یک حماسه آرامبخش با مشارکت همه جانبه مردم شد.

در این زمینه شورای محترم اسلامی شهر در پاسخ به لایحه شهرداری مبنی بر اختصاص هزینه برگزاری مراسم جشن میلاد امام زمان(عج ) و تجلیل از شوراها که قرار بود از تمام اعضای محترم  شوراهای ادوار گذشته تجلیل شود، معادل 200میلیون ریال اختصاص و مصوب و دستور آن صادر شد این مبلغ صرف کمک به هموطنان سیل زده شود که دستور آن صادر و مبلغ در اختیار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قرار گرفت .

از طرفی براساس رایزنی های معاونت فرهنگی با هلال احمر و نیاز سنجی های به عمل آمده اقلام مختلفی از جمله: گلیم فرش ، پتو یک نفره ،پتو دونفره ، موکت و پشه بند بنابر نیاز روز سیل زدگان تهیه و به واسطه هلال احمر شهرضا به مناطق سیل زده ارسال شد که گزارش آن در خبرها منتشر شد.

در حوزه فعالیت های فرهنگی آیا تصمیم به برگزاری جشنواره های مختلف در سطح شهر دارید؟

فرهنگ جزء جدانشدنی زندگی شهری است و  فرهنگ شهرنشینی که  در یک اجتماع بیش از 100هزار نفر در یک محدوده جغرافیایی نیاز است روزآمد شود .

 و اما از جمله فعالیت های فرهنگی شهرداری می توان به برپایی ستاد اسکان مسافران نوروزی  شهرضا در کارخانه نوین اشاره کرد که در آن با اجرای طرح هایی از جمله یک شهر یک نگارخانه و طرح های دیگر به معرفی شهر ،شخصیت ها ، اماکن تاریخی و نیز ظرفیت های گردشگری شهرستان پرداخته شد. برنامه های بزرگداشت روز معلم،روزکارگر و درکل مدیریت مناسبت های ملی و مذهبی ، دعوت از مردم برای کمک به غبارروبی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه هایی است که توسط شهرداری انجام شد.

همچنین در کمیته نامگذاری معابر نیز مقرر شد که تابلوهایی به نام مشاهیر شهرستان آماده شود که در دست اجرا است.

در خصوص دانش افزایی در مسائل خانوادگی هم اخیرا همایش هایی در راستای زندگی مشترک ،فرزند پروری ،معضلات اجتماعی و موضوعات مختلف درقالب مجموعه همایش های «مهندسی زندگی موفق» در شهرداری برنامه ریزی شد که به صورت هفتگی درحال اجرا می باشد.

برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت و هفته شهرداری هانیز ازفعالیت های معاونت فرهنگی شهرداری شهرضا است.

متاسفانه به علت مشکل مالکیت کارخانه نوین و دستور قضایی، فرهنگسرای شهرداری بسته شد و ما فاقد فرهنگسرا هستیم ، برنامه هایی در راستای سرای محله یا حداقل استقرار دو فرهنگسرا در شهر داریم ودراین رابطه،لایحه ای در راستای اجاره نمودن مکان هایی برای این منظور به شورای شهر دادیم که در حداقل دو نقطه ازشهر فرهنگسرا را دایر کنیم واین مکان با اجرای برنامه های فرهنگی، خدماتی را به مردم شهر ارائه کند و در نهایت برای راه اندازی  سرای محله هایی در محلات شهر در ظرف یک ماه آینده برنامه مدون شده ای را اعلام خواهیم کرد.

در حوزه ترافیک شهری مهمترین اقدامات شهرداری چه بوده و عملیات اجرایی تبدیل میدان فاطمیه به چهارراه هوشمند به کجا رسید؟

توجه به مباحث ترافیک شهری یکی از مقولات بسیار مهم در حوضه مدیریت شهری است و در خصوص اتوبوس های واحد شهری که به دلیل عرض کم خیابان هاو فرسودگی اتوبوس ها آلاینده و ترافیک ساز هستند ، با اتحادیه حمل و نقل شهری کشور ،مدیران عامل اتحادیه اتوبوسرانی و اتحادیه حمل ونقل همگانی جلسه داشتیم و  در راستای بازسازی اتوبوس ها و مکانیزه نمودن پارکینگ ها لایحه ای به شورای شهر ارسال شد.

در راستای نصب تابلوها و علایم هشداردهنده اقداماتی انجام شده است. سه دوربین جدید در سطح شهر نصب شده و در مورد میدان فاطمیه به صورت خاص قبل از من این پروژه انجام شده و میدان برداشته شده تا به چهارراه با دوربین هوشمند تبدیل شود، تاکنون هم دوربین ها نصب شده اند اما سیستم هوشمند به علت کمبود وقت در شب عید، انجام نشده است.

اکنون هم برای نصب سنسورهای هوشمند آسفالت آنجا باز شد و نصب کردند، مراحل تکمیل نهایی سنسورها نیز به اتمام رسید.

در خصوص آسفالت معابر و محلات بفرمایید.

آسفالت معابر شهر برعهده شهرداری است و برای دستگاه های دیگر در خصوص حمایت هایی به واسطه آن کاربری که درنظر گرفته شده در قانون دیده شده مثل قانون ستاد بازآفرینی که آقای فرماندار رییس آن ستاد و دبیرخانه آن شهرداری شهرضا است که توجهش به بافت های ناکارآمد،تاریخی و فرسوده شهر است.

در سال گذشته مکاتباتی مبنی برتخصیص قیر به شهرداری شهرضا انجام شده وهزارتن قیر به شهرداری اختصاص یافته و شهرداری با پیمانکار قرارداد بسته و 200هزارمتر مربع آسفالت می توانستند انجام دهند که سال گذشته این میزان قیر به 500تن و بعد نهایتا به 300تن تقلیل یافت که این 300تن در آخرین جلسه ای که بنده این را ازدوستان نقل قول کردم این 300تن نیز تبدیل به 100هزار مترمربع آسفالت شده و از شهرداری می خواهند محلات اولویت دار را اعلام کند.

 اولویت تعیین می کنند این 100هزارمتر را تقسیم می کنند که حدود 20هزارمتر آن انجام شد ودر 15 روز گذشته در خمینی آباد 12 هزارو 500متر انجام شده که زیرسازی با شهرداری بوده و آسفالت آن با راه وشهر سازی از طریق پیمانکار است.

درهفته اخیر شایدشما هم نقل قول هایی مبنی بر اجرا نشدن کامل این 100هزارمتر آسفالت شنیده باشید،نهایتا در کشاکش این دومحله حاشیه هایی ایجاد شد لذا براساس این اولویت اداره راه و شهرسازی این آسفالت را اجرا خواهد کرد و ماهم زیرسازی ها را داریم انجام می دهیم زیرسازی شهرک طالقانی انجام شده و زیرسازی محله چاووشی در حال تکمیل است و بعد هم سمت جرم افشار و منوچهر آباد خواهیم رفت صرف نظر از این موضوع شهرداری براساس بودجه داخلی خودش اعتباراتی برای زیرسازی و آسفالت دارد.

 امسال اگر بودجه محقق شود در عبور و مرور شهری معادل 6 تا 6 ونیم میلیارد پیش بینی آسفالت شهری داریم و الان هم کار را آغاز کردیم ،نیروهایی از شهرداری آموزش دیدند و به جای گرفتن پیمانکار و پرداخت 20تا 30درصد پروژه به پیمانکار در نظر داریم پروژه ها را خودمان به صورت امانی انجام دهیم چون کارخانه آسفالت داریم.دستگاه ها را داریم  و نیروها به صورت تخصصی در حال دریافت آموزش هستند .

همچنین با شهردار های نواحی شهر مکاتبه ای شده که براساس اولویت هرناحیه  10تا 15 گذر که از نظر آن اولویت داربوده و مدنظر شهروندان هم هست و مراجعات و درخواست های بیشتری برای انها هاست را به صورت نظر کارشناسی بررسی کرده و به ما اعلام کنند تادر کمیته فنی - عمرانی شهرداری تصمیم گیری شود و در شورای محترم اسلامی شهر تصویب  شود و براساس مصوبه شورا مجموعه شهرداری اقدام به آسفالت کنند.

بودجه سال گذشته شهرداری به چه میزان پیش بینی شده و چند درصد آن محقق شده است؟

بودجه سال گذشته شهرداری 43 میلیارد تومان بوده اما بعد 33میلیارد تومان تخمین می زنند که تقریبا  35 میلیارد و 800 میلیون ریال وصول شده است.

امسال بودجه رابراساس 54 میلیارد تومان تخمین زده ایم که درصد قابل ملاحظه ای افزایش دادیم و امیدواریم محقق شود.

به نظر شما راه های رسیدن به درآمد پایدار شهری چیست؟

راه های درآمد پایدار شهری توجه به کانون های درآمد پایدار است که غالبا  آهنگی است که یک دهه شهرهای ما و بیش از 2 دهه کلان شهرهای ما به سمت آن رفتند.

در همین راستا شهرداری شهرضا گام هایی برداشته مانند احداث مجتمع های تجاری خلیج فارس ،کارخانه تولید آسفالت و تولید شن وماسه که ظرفیت کارخانه تولید شن وماسه شهرداری روزانه در صورتی که 10ساعت کارکند 1200تن است اما متاسفانه ما در هرروز 100تن تولید داریم.

 کارخانه تولید آسفالت شهرداری شهرضا نیز یکی از این کانون هاست که به دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی و به روزرسانی دارد که برنامه هایی در این زمینه هم داریم .

یکی دیگر از برنامه های ما دررابطه با مشارکت بخش خصوصی مثل بومگردی ها و گردشگری ها و احداث کارخانه ها و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

برنامه ای هم در رابطه با سفالگران عزیزداریم که براساس نظر خواهی که از 40 نفر از فعالان حوزه هنر سفالگری شد، نظر این دوستان براین است که درکنار پارک آبشار نسبت به استقرارو احداث یک شهرک شکیل سفال با قابلیت برپایی نمایشگاه،احداث کوره ویک مجموعه کامل اقامتی گردشگری اقدام شده. این موضوع در صورت محقق شدن میتواند گام اول نقطه عطفی برای رونق صنعت سفال و در گام دوم ایجاد درآمد پایدار باشد.

یکی دیگر وجود شهرک هایی مانند مجتمع صنایع کارگاهی امیر کبیر است که در گذشته در رابطه با مشاغل مزاحم احداث شده اما به دلیل نداشتن زیرساخت ها از جمله آسفالت مناسب ، دسترسی مناسب و خدماتی مانند آب و گاز کافی  شهروندان راغب به  سرمایه گذاری در این شهرک نیستند.

با توجه به اینکه شهرداری در این شهرک بیش از هزاران پلاک زمین داشته و اکنون هم بخشی از این زمین ها را دارد می تواند با برطرف کردن نواقص دراین شهرک سرمایه گذاری کرده و در آینده از این شهرک درآمد خوبی داشته باشد.

نظرتان در خصوص برون سپاری های انجام شده در شهرداری شهرضا که پیش از شما اتفاق افتاده چیست؟

اصل برون سپاری توجه به بخش خصوصی و مشارکت با بخش خصوصی، اصل 44قانون است وهیچ کس نمی تواند بگوید قبول ندارم زیرا ساعت هاافراد متخصص پیرامون این موضوع بحث وتبادل نظر کردند واز تجربه کشورهای پیشرفته نیز استفاده بردند اما برون سپاری به این نحوی که در شهرضا انجام شده  به دلیل عدم نظارت صحیح قابل قبول نیست.

سال گذشته میلیاردها تومان در رابطه با برون سپاری هزینه شده اما هیچ نتیجه ای برای مردم نداشته است.

در رابطه با برون سپاری خدمات شهری در بهارستان تفکیک از مبدا زباله که از آن به عنوان طلای کثیف یاد می کنند شروع شده و ماهیانه شرکت هایی حضور دارند که تفکیک از مبدا زباله ها را به صورت چهره به چهره به شهروندان آموزش دادند و مردم شریف هم همکاری کرده و این کار انجام می شود.

این برون سپاری نه تنها هزینه ای برای شهرداری بهارستان نداشته بلکه نتیجه این کار میلیاردها درآمد سالانه برای این شهرداری بوده، در شهرضا هم این کار با این هدف اجراشده اما اگر به کارخانه نوین بروید دستگاه هایی ازشهرداری در این رابطه می بینید که در حال فرسودگی است در حالیکه پیمانکار هزینه دستگاه های خود را با درصدی اضافه تر می گیرد .

در خصوص آموزش های تفکیک از مبدا هیچ اقدامی نشده بلکه زباله در مقصد توسط نیروهای افغانستانی تفکیک انجام می شود که ماهانه 40 تا 50 میلیون تومان برای پیمانکار درآمد دارد.

این برون سپاری کاملا کاری غیر بهداشتی وغیر اصولی بوده وبرنامه ای داریم تا برون سپاری را به نحوه صحیح تری واگذار کنیم تا دستورالعمل و شرایط برون سپاری در آن به وجود بیاید.

مشارکت مردم در پیشبرد اهداف شهرداری تا چه اندازه موثر است؟

اساس شکل گیری شهرداری برای انجام امورات افرادی بود که در یک اجتماع گرد هم آمدند و نیاز داشتند تا یک سری امورات مشترک مانند خیابان ،آسفالت و ساخت وساز و فضای ایجادشود. شهرداری برای همین موضوعات شکل گرفت تا این کارها رابرای مردم انجام دهد تا مبلغ پرداختی مردم کم کم جمع شود و مدیریت شود ودر این امور هزینه شود.

بنااز طرفی در قانون شهرداری هم آمده است که اگر درآمد شهرداری کفاف هزینه هایش را ندهد وزارت کشور دستور می دهد آن شهرداری بسته . متاسفانه در سال گذشته فقط 24 در صد از درآمد شهرداری از مشارکت مردم بوده یعنی مشارکت مردم با شهرداری در تامین هزینه ها فقط 24درصدبوده است.

خواسته ما از مردم مومن و شریف این است که به شهرداری اعتماد کنند واین اعتماد میسر نخواهدشد مگر در اثر شفاف سازی.

 اگر مردم به شهرداری اعتمادکنندو بدانند که مبلغی که به شهرداری پرداخت می کنند در جای درست خود هزینه می شود مردم قطعا با مسئولین همراهی می کنند .

ان شاا... درراستای سیاست "قانون مداری،شفافیت و صداقت " که در پیش گرفته ایم  عمل می کنیم.

مردم عزیز و شریف شهرضا بدانند که اگر همین عوارض نوسازی ،کسبه وپیشه 13هزار واحد به موقع پرداخت شود به موقع خدمات بهینه خوبی را دریافت خواهند نمود.

موافق تکمیل پروژه های نیمه تمام هستید یا شروع پروژه های جدید؟

من به این که پروژه های نیمه تمام با پول و سرمایه مردم اجراشده، اعتقاد دارم ودر حال حاضر 18 پروژه نیمه تمام که بعضا 10تا 15 سال همچنان متوقف مانده در شهر داریم  که امیدواریم به زودی بتوانیم تکمیل کنیم.

وضعیت کشتارگاه شهرضا به کجارسید؟

کشتارگاه دام شهرضا نیمه مکانیزه است وشهرداری درسال گذشته بنابر نظر شورای اسلامی با توجه به محدودیت هایی که شهرداری در ادامه فرآیند راه اندازی آن جا و میدان عرضه دام داشته ، درخواست فروش را چندین بارآگهی کرده اما به دلیل نبود متقاضی برای اجاره یا خرید آن محل به همان صورت اجاره ای اداره می شود.

اعتقاد ما براین است که این کشتارگاه به بخش خصوصی واگذار شود و براساس دستورالعمل های وزارتین مرتبط بهداشت و کشور و اداره کل دامپزشکی ،آخرین آیین نامه ها و دستورالعمل ها انجام شود.

میدان عرضه دام هم به نوعی 60درصدپیشرفت فیزیکی داشته و به دنبال سرمایه گذاران هستیم تا  آنجا را تکمیل کنند و به بخش خصوصی واگذار کنیم؛چرا که عزیزانی که در  زمینه فروش دام در خیابان طالقانی مشغول به فعالیت هستند، برخلاف ضوابط محیط زیست و بهداشت محیط اقدام به نگه داشت دام و عرضه دام زنده  کرده اند که بسیار بسیار مسائل زیست محیطی و بهداشتی ایجاد می کنند.

ساخت و ساز های غیر مجاز در شهرضا به کجا رسید؟

ساخت و ساز ها صرف نظر از اینکه حدنصاب طرح جامع اشکال دارد یانه، براساس ماده 100قانون شهرداری ها برای هر گونه ساخت و سازی در حریم شهر باید از شهرداری محل مجوز اخذشود.

دلایل زیادی وجود دارد که مردم عزیز یا متولیان ساخت وساز به سمت ساخت و ساز غیرمجاز رفتند یکی از این دلایل،  زمین های تفکیک شده زیر حد نصاب بوده که درگذشته انجام شده و آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به خرید کردند و با مراجعه شهرداری به دلیل اینکه برخلاف ضابطه تلقی می شد شهرداری امکان صدور پروانه نداشت.

یکی از عوامل دیگر طرح جامع بود که قرارداد طرح جامع با افق 9ماهه در سال 1390 منعقد می شود که یعنی تاپایان سال 90تثبیت و ابلاغ شود اما متاسفانه در 15 دی ماه 1397 ابلاغ می شود دراین مدت شهر هم مانند موجود زنده ای رشد و تغییر کرده و چون تغییرات در طی 7سال در طرح جامع لحاظ نشده یک تناقض شدید بین طرح جامع و وضع موجود شهر به وجود آمده  و این تناقض باعث شکل گیری ساخت و ساز های غیر مجاز شده است.

حدنصاب استاندارد این شهر 200تا 250متر است که همانند سایر شهرهای میانی  معقول و منطقی است ولی بنابه توان مالی و درخواست مردم شریف ما درخواست بین 160 تا 180را به کمیسیون دادیم و درکمیته کار هفته گذشته با بخشی از آن موافقت شد و آن زمین هایی که خرد و ریز شده و ساخت و سازهایی در بین آن ها انجام شده باموافقت اولیه کارگروه و درصورت موافقت کمیسیون ماده  5 مشکلشان حل می شود.

بنابراین درخواستم از همه عزیزان از دفاتر املاک و دفاتر اسناد رسمی این است که از هرگونه خرید و فروش زیر حد نصاب خودداری کنند.

آیا به دنبال ساماندهی وضعیت نخاله های ساختمانی در سروستان،کمربندی و .... هستید ؟

آنچه که مسلم است نخاله ها از یک مکانی تولید شده و  به مکان مقصد در نظر گرفته شده منتقل می شود اما متاسفانه مقصدی که برای این کار در نظر گرفته شده مقصد خوب ،مدون و مهندسی شده ای نیست.

برخی از شهروندان کوتاهی کردندو برخی از افراد هم از این کوتاهی استفاده کردند و این اتفاق افتاد.

در مورد منطقه سروستان براساس صورتجلسه اداره راه و شهرسازی ملزم به انتقال آن  است که این صورتجلسه مربوط به سال 1395 است و اخیرا من آن صورتجلسه را به همراه یک نامه به جناب آقای دکتر رفیعی نژاد فرماندار محترم دادم تا ورود پیداکنند و این انتقال نخاله ها انجام شود.

و اما در رابطه با کمربندی ها، کمربندی ها از وظایف قانونی راه و شهرسازی است وظیفه حفاظت و ایمنی  تا حریم جاده ها در دسترس این اداره است که متاسفانه بیشترین نخاله ساختمانی در حریم جاده هااست اما این نخاله ها از شهر تولید می شوند و وظیفه مدیریت این ها در شهر بر عهده شهرداری است و این نشان دهنده کوتاهی شهرداری تا کنون بوده که این حجم نخاله که چهره شهر را نازیبا کرده در حریم جاده انباشت شده است .

پس آنچه به عنوان نخاله های ساختمانی در اطراف شهر دیده می شود اول حاصل قصور شهرداری و بعد کوتاهی دستگاه های مرتبط است.

ما براساس بند4ماده 55قانون شهرداری ما باید محل تخلیه نخاله را آماده کرده و به شهروندان اعلام کنیم تا نخاله هارا درآنجا خالی کنند لذا در همین راستا در طی یک ماه گذشته 476کامیونی که نسبت به اقدامات این چنینی به شهروندان خدمات رسانی می کنند شناسایی کردیم و برنامه ای داریم تا با استفاده از کدهای تعریف شده  این کامیون ها ساماندهی شوند.

در حال حاضر مکان تعریف شده برای تخلیه نخاله های ساختمانی محل گردنه پوده و مجاورت محل تخلیه زباله در نزدیکی چشمه آبدروغ زن است که به مردم شریف اعلام شده است.

از شهروندان خواهشمندیم  درپیرامون شهر اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی نکنند چراکه ماموران شهرداری رصد می کنند وحدود 22دوربین از دوربین های شهر فعال شده که می تواند این موارد را رصد کند و باکسانی که رعایت نکنند برخورد قانونی خواهدشد.

برخی از مردم می گویند شهرداری پروانه تجاری صادر نمی کند آیا صحت دارد؟

نخیر طبق بند 24 ماده 55قانون شهرداری ها،  شهرداری می بایست نسبت به پروانه های ساخت وساز برمبنای طرح های جامع و تفصیلی باکاربری مرتبط محل پروانه تجاری صادر کند.

برخی افراد زمین مسکونی دارند و درخواست پروانه تجاری می دهند این امکان پذیر نیست یعنی شهرداری نمی تواند تشکیل پرونده دهد.

 ابتدا متقاضی به شهرداری درخواست می دهد در کمیسیون ماده 5تغییر کاربری انجام می شودو باید این فرآنید تغییر کاربری انجام شود.

یک اشکالی در طرح تفصیلی است که برخی بدنه خیابان اصلی  کاربری هاتجاری بوده که اشتباها این کاربری ها را مسکونی کردند،متقاضی مراجعه می کند که مثلا مغازه اش را نوسازی کند با مخالفت ما مواجه می شود که این کاربری مسکونی است این موضوع هم باید اصلاح شود .

16خیابان در شهرضا این مشکل را داشتند که نامه آن نیز به کارگروه رفت و خوشبختانه در کارگروه با تغییر کاربری بخشی از آن موافقت شد.

تبصره 3 پروژه فاضلاب شهری شهرضا به کجارسید؟

طرح تبصره3 یکی از طرح های سازمان آب و فاضلاب و به عنوان  شاخه ای ازوزارت نیرو بود به خاطر اینکه بعضی از پروژه ها به مدت 20یا سی سال قبل آغاز شده بود اما به سرانجام نرسیده بود اگر دولت بخواهد اعتبار داخلی بگذارد برای این طرح ها ممکن است با این اعتبارات سالیانه و اندک ، سال های طولانی اجرای چنین پروژه هایی طول بکشد بنابراین یک طرح به نام طرح تبصره3 در نظر گرفته شده که درصدی مشارکت مردمی برای اجرای این پروژه ها باشد که این درصد نیز تقسیط می شود.

این طرح ارتباطی با شهرداری ندارد و به اداره آبفا مربوط می شود واین درصد مشارکت نیز به حساب آن ها واریزمی شود.

نظرشما در رابطه با حضور تاکسی های اینترنتی در شهرضا چیست؟

تاکسی های اینترنتی بر روی تاکسی های محلی تاثیر گذار بوده و تاکسیرانان به شهرداری نامه نوشتند اما باتوجه به اینکه خدمات این تاکسی ها ارزانتر از سایر تاکسی هاست و فقط به شهر ما مربوط نیست و نزدیک به یک دهه از شکل گیری تاکسی های اینترنتی در تهران از سال 1391 گذشته ،شهرداری نمی تواند به این موضوع بیش از اندازه ورود کند.

ممانعت هایی نیز با این تاکسی ها شد اما به طور جد نمی توانیم با این موضوع مقابله کنیم .

اما مشکلی که در ورای این تاکسی ها وجود دارد درمورد راننده های این تاکسی های اینترنتی تحقیق انجام نمی شود و پرونده دقیق و نظارت بر عملکردشان وجودندارد و این ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود .

اما در تاکسیرانی این طور نیست و ضریب امنیت و نظارت بالا است و طبق چهارچوب ، ملزم به رعایت ضوابط هستند .

سخن پایانی شما با مردم شهرضا؟

بزرگترین سرمایه هرشهرداری مردم هستند همانطور که در هرسازمانی منابع انسانی حساس ترین و مهمترین منابع آن محسوب می شوند در شهر هم شهروندان بزرگترین سرمایه  هستند و شهروند خوب است که شهر خوب را می سازد .

مردم این شهرستان از لحاظ علمی ،مذهبی و هنری در کشور حرف برای گفتن دارند و مصداقش هم مثل برنامه چهلچراغ است و دررشادت و شهامت و شهید پروری هم  مردم این شهرستان 750شهید به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند.

این ها نشان دهنده این است که ما مردم خوبی داریم و از مردم انتظار داریم حمایت و ارشاد کنند تاباهم یک شهر خوب بسازیم .

فلسفه شهردای ایجاد امنیت آرامش و رفاه مردم است کسبه و بازاریان ما که تاثیر زیادی در جامعه مدنی مادارند دررفع صد معبر و عبور و مرور به شهرداری کمک کنند.

ما به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام ،ایجاد فضای شادو  پرنشاط و آرامش برای شهروندان هستیم تا یک دانش آموزکنکوری با آرامش کنکوردهدو یک دانش آموز به راحتی بتواند فینال امتحانات را پشت سر گذارد.

نهایتا درخواست اینجانب از شهروندان فهیم و با فرهنگ شهرضا این است که به شهرداری و فرزندان خود در شهرداری اعتماد کنند و با مشارکت بیش از پیش خود این نهاد عمومی و غیر دولتی را حمایت کنند تا بتوانیم خدمات بهینه و قابل ارائه و در شأن شان را ارائه دهیم.

ارسال به دوستان
تصاویر خبر
نظرات
Designed and Powerd by Afrang